Lehet csak én vagyok vele így, de kezd feltűnővé válni számomra egy-egy poszt alatt, landing oldalon, FB reklámban, stb. amikor AI-jal csináltatta a szerző az illusztrációt vagy a kreatívot.

És kb ugyanazt az érzést kelti, mint annó a stock fotós megoldások…
Elsőre profinak hisszük, hogy stúdió minőségű fotók vannak a honlapunkon – aztán, amikor másnál jelennek meg, akkor rájövünk, hogy inkább a „sablonos”, a „közhelyes” vagy a „középszerű” érzéseket társítjuk hozzájuk.
Igazából az AI-generált képeknél is annyira alacsony a belépési szint a tömeges képgeneráláshoz, hogy a kezdetben izgi stílus mára már jól felismerhető klisévé kezd válni.
Megjegyzés: Ennek persze az is az oka, hogy a többség lustán promptol és nem ad meg semmilyen egyedi stílusbeállítást, csak azt, hogy mit szeretne látni a képen.
Mindenesetre annak ellenére, hogy 2023 elején azt mondták, hogy az AI kinyírja majd a művészetet és főleg a dizájnereket, én úgy látom, hogy most, aki tényleg egyedi dizájnt tud készíteni (és nem csak sablonokat használ), az nagyon ki tud emelkedni a középszerű AI-képek tengeréből.
Data36 Data Science Hírlevél
Belsős anyagok, útmutatók, karriertippek, új technológiák adattudományhoz — magyar nyelven.
Minden csütörtökön, közvetlen az e-mail fiókodba! Csatlakozz 1000+ adatos szakemberhez!
Thank you!
You have successfully joined our subscriber list.
Köszi és üdv,
Mester Tomi